سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود فایل استراتژی بازاریابی کوکاکولا – راز موفقیت برند کوکاکو

استراتژی بازاریابی کوکاکولا

راز موفقیت شرکت کوکاکولا

برند مطرحی که به دانشگاه رقابت در جهان تبدیل شده است

 

دید کلی؛

فایل استراتژی بازاریابی کوکاکولا – راز موفقیت برند کوکاکولا – برند مطرحی که به دانشگاه رقابت در جهان تبدیل شده است، در قالب 101 اسلاید پاورپوینت جامع و کامل به صورت pdf آماده شده است.

 

 

توضیحات استراتژی بازاریابی کوکاکولا

تاریخچه شرکت کوکاکولا

شرکت‌های کمی‌وجود دارند که مانند شرکت کوکاکولا، تک محصولی باشند و تنها با همان یک محصول شناخته شوند. این شرکت از سال 1886 همین نوشیدنی سیاهِ شیرین را می‌فروخته و با همان نیز شناخته شده است. آنها با تبلیغات و آگهی‌های هوشمندانه خود ،جهانی را نسبت به این نوشیدنی تیره رنگ بیدار کردند.

در آتلانتا، جایی که ساختمان این شرکت قرار دارد، در بخش آگهی‌ها انبوهی از پوسترها و آگهی‌های مختلف دیده می‌شود. روی یکی از پوسترها نوشته شده: «کوکا بنوشید با لبخند!» یک طرف نقاشی نورمن راکوِل از پسربچه ای با یک شیشه کوکاکولا در حال ماهیگری به چشم می‌آید که مربوط به سال 1935 است؛ در جای دیگر تصویر بابانوئلی دیده می‌شود که کوکاکولا تصویرش را در قرن بیستم به محبوبیت عمومی‌رساند.

مدیریت مالی کوکاکولا

امروز درآمد کوکاکولا بیش از 42 میلیارد دلار است. هر جایی به جز کوبا و کره شمالی در حال حاضری زیر سلطه و امتیار این شرکت است گستردگی نظام توزیع این شرکت و بازاریابی فوق العاده حرفه ای آن باعث شده بسیاری از کمپین‌ها برای پیشبرد اهداف خود استراتژی‌های آن را دنبال کنند. اما اخیرا پرسش جدیدی مطرح شده: آیا کوکاکولا می‌تواند بیشتر از یک نوشیدنی باشد؟

پرسش بزرگ تری که مطرح می‌شوداین است که آیا اصولا شرکت‌هایی که با یک محصول خاص به عنوان برندی جهانی یا عمومی‌شناخته شده اند، می‌توانند محصولات دیگر را نیز به شکل موفقیت آمیزی تولید کنند؟

حرکت کردن از شرکتی تک محصولی به شرکتی چند محصولی چندان ساده نیست؛ اما گاهی شرایط ایجاب می‌کند که شرکت‌ها شانس خود را در دیگر محصولات نیز امتحان کنند. شرکت کوکاکولا مدتی است که تحت فشار قرار گرفته و سعی دارد قدم‌هایی آن سوی نوشیدنی‌ها بردارد.

براساس گزارش هفته نامه اکونومیست، بسیاری از دولت‌ها در کشورهای مختلف، محصول کوکاکولا را یک محصول خاص دیده اند که باید مالیات نوشیدنی به آن تعلق بگیرد. حالا کوکاکولا بیشترِ چشم امیدش به خرید آنلاین مشتری‌هاست. در این بین بسیاری از سرمایه گذاران نیز اصرار دارند که حاشیه سودِ 24 درصدیِ آن نیز افزایش پیدا کند.

درآمد کوکاکولا

جورج پائولو لمان موسس شرکت «تری جی» که یک شرکت خصوصی است ادعا کرده می‌تواند شرکت کوکاکولا را تنها با 200 نفر نیرو بچرخاند. برنامه‌هایی نیز برای بررسی بهره وری صورت گرفته تا میزان آن کاهش پیدا نکند. اگر این روش جواب بدهد تا سال 2019 حدود 3 میلیارد و 800 میلیون دلار پس انداز می‌شود. اما اگر چنین اتفاقی در دنیای نوشیدنی‌ها رخ بدهد یعنی درآمد این شرکت‌ها تا پایان امسال بیش از 7 میلیارد دلار کاهش پیدا خواهدکرد.

 

توضیحات بیشتر و دانلود