سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود اسلایدهای پاورپوینت بررسی استراتژی روانشناسی تبلیغات

دانلود پاورپوینت روانشناسی تبلیغات

استراتژی روان شناسی در تبلیغات

 

پاورپوینت استراتژی روان شناسی تبلیغات برای مدیریت ذهن و احساسات مخاطبان

 

دید کلی؛

فایل پاورپوینت روانشناسی تبلیغات و استراتژی روان شناسی در تبلیغات برای مدیریت ذهن و احساسات مخاطبان در 175 اسلایدهای پاورپوینت به صورت جامع و کامل با فرمت pdf آماده شده است.

در این فایل مطالب ارزشمند در زمینه استراتژی روانشناسی تبلیغات، راهبردهای بازاریابی، بخش بندی بازارها و مشتریان از دیدگاه های صاحب نظر بازاریابی با 175 اسلاید ویژه ارائه می گردد و می تواند برای مدیران کلیه کسب و کارها و سازمان های تولیدی و خدماتی، همچنین دانشجویان کلیه رشته و کارمندان محترم در کلیه صنوف و کلیه عزیزانی که راهبردهای بازاریابی را ارزشمند می دانند، مفید واقع گردد.

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 پاورپوینت روانشناسی تبلیغات | استراتژی روان شناسی تبلیغات

 

توضیحات فایل پاورپوینت روانشناسی تبلیغات

روانشناسی تبلیغات چیست و چگونه در ذهن و احساسات مخاطبان تاثیر می گذارد؟

آیا تا به حال برای تان اتفاق افتاده است که تبلیغاتی را در تلویزیون دیده و تحت تأثیر قرار گرفته باشید؟ آیا هر بار که راجع به یک تبلیغ خاص فکر می کنید احساساتی می شوید؟ جواب بسیاری از افراد، مثبت خواهد بود و چنین تاثیری وابسته به روانشناسی تبلیغات است.

چرا بعضی از کمپین های تبلیغاتی موفق می شوند و در ذهن مان می مانند و بقیه به راحتی از یاد می روند؟ تصادف و شانسی در کار نیست و چنین امری حاصل زحمت و کاری دقیق است که فاکتورهای مختلفی را در بر دارد. زندگی همه افراد با تبلیغات گره خورده است و هر کس بخش زیادی از روز خود را با تبلیغات سر و کار دارد. تبلیغات همه جا هستند و می توانند روی صفحه تلویزیون و گوشی همراه، رادیو، رسانه های اجتماعی و … خود را نشان دهند.

به این ترتیب می توان گفت که روانشناسی تبلیغات روی ذهن همه افراد تأثیر می گذارد و اگر با ما همراه شوید، به شما خواهیم گفت که این امر چگونه صورت می گیرد.

تعریف روانشناسی تبلیغات

به طور کلی، روانشناسی تبلیغات ترکیبی از متغیر های متفاوت است که سعی می کنند گرایشات ذهنی مصرف گرایی را پیش بینی کنند. امروزه تبلیغات فقط به تلویزیون، رادیو و حتی اینترنت محدود نمی شود و عملا هر چیزی که در اطراف مان است این نقش را ایفا می کند. نحوه ای که محصولات در یک فروشگاه به نمایش گذاشته می شوند، رنگ و اندازه چیپس، قیمت لباس ها، حرف های زیرکانه ای که در رادیو پخش می شوند و به عبارت دیگر، هر چیزی که محصولی را جذاب و نظرمان را به آن جذب می کند، ابزاری قوی برای تبلیغات آن است.

همه ما وقتی محصولی را می خریم، سعی می کنیم خود را از دیگران متمایز کنیم. چنین تمایلی برای برجسته، متفاوت و منحصر به فرد بودن، چیزی است که روانشناسی تبلیغات از آن بهره می برد. بعد از اینکه تفاوت های شخصیتی ایجاد شدند، مفاهیمی مانند انگیزه، اولویت ها و یا قضاوت های شخصی پا به میدان می گذارند.

تأثیر تبلیغات در روانشناسی

طبق تحقیقات، مردم در سال 1970 به صورت روزانه 500 تبلیغ می دیدند. امروز این رقم در کمترین حالت به 5000 تبلیغ در روز رسیده است. هر ساله 5?3 تریلیون تبلیغ به مردم نشان داده می شود و به طور متوسط، کودکان 2000 تبلیغ 30ثانیه ای در سال می بینند. این رقم برای بزرگسالان 2 میلیون است.

چنین ارقامی نشان دهنده تاثیر تبلیغات روی موفقیت یک شرکت است. بازاریاب ها می دانند که مردم به چیزی که برای شان لذت بخش و جذاب است، واکنش نشان می دهند و این چیز می تواند یک تصویر، موزیک و یا داستان برندشان باشد. آنها از این موضوع برای ابداع استراتژی های روانشناسی تبلیغات استفاده می کنند تا بتوانند بیشترین مخاطب را جذب کنند. هرچه متخصصان یک کمپین تبلیغاتی کار بلدتر باشند، راحت تر تشخیص می دهند که چه محتوایی بهتر تاثیر می گذارد.

برتری محتوای احساسی بر منطقی

تبلیغات طوری طرح می شوند که هم فکر و هم احساس مخاطب را تحت تأثیر قرار دهند. با این وجود، اهمیت احساس بیشتر به نظر می رسد. براساس عملکرد کمپین های تبلیغاتی، 31درصد تبلیغات با محتوای احساسی موفق بودند. این رقم برای محتوای منطقی 16درصد بود.

تبلیغات احساسی از موضوعات مختلفی استفاده می کنند ولی احساساتی از قبیل افتخار، عشق، موفقیت، یکدلی انسان ها، دوستی، تنهایی و خاطرات بیشترین تأثیر را می گذارند. واکنش احساسی به تبلیغات، بیشتر از محتوای واقعی اش تاثیرگذار است و مصرف کننده را مجاب به خرید محصول می کند.

استراتژی های روانشناسی تبلیغات

با دانستن ویژگی های مردم و نحوه خریدشان، می توانید از طریق رسانه، تأثیر زیادی بر روی شان بگذارید، اما چگونه؟

اگر برای تان اتفاق افتاده که به قصد خرید تعداد کمی محصول به یک سوپر مارکت رفته باشید و با یک سبد پر برگشته اید، تبریک می گوییم، شما مورد هدف تکنیک های علم روانشناسی تبلیغات قرار گرفته اید. در واقع، بازاریاب ها برای متقاعد کردن مشتری از استراتژی های روانشناسی تبلیغات استفاده می کنند و ما به چند مورد اشاره می کنیم:

استراتژی مکانیکی:

نخست، با استفاده از علم روانکاوی، این استراتژی از طریق تکرار یک شعار یا تصویر، مردم را شرطی می کند. تکرار مستمر باعث متقاعدکردن مشتری برای خرید یک محصول می شود.

استراتژی متقاعد کننده:

هدف این تکنیک بالابردن یک محصول و بهتر نشان دادن آن در مقابل محصولات مشابه است. برای این کار، ویژگی های مختلف محصول را معرفی کرده و با طرفداری از آنها، با ویژگی های سایر محصولات مشابه مقایسه می کند. همچنین از عناصر خلاقیت و درک شخصی به خوبی استفاده می کند.

استراتژی فرافکنی:

این روش بر روی الگو ها، فرهنگ و روش زندگی مردم تمرکز می کند و معمولاً محصولات را هماهنگ با سلیقه و نظر های شان نشان می دهد. در اینجا، جامعه شناسی و مردم شناسی نقش مهمی را ایفا می کنند.

استراتژی پیشنهادی:

این استراتژی در نهایت سعی می کند با تکنیک های روانکاوی ذهن مردم را بخواند. به طور کلی، این روش بر روی اضطراب، ترس و استرس مصرف کنندگان تمرکز می کند و آنها را متقاعد می کند «محصولی جادویی» وجود دارد که دقیقا برای نیازهای آنها طراحی شده است.

روانشناسی تبلیغات موفق

در همه کمپین های تبلیغاتی تصمیم های مهمی است که باعث شکست یا موفقیت آن می شود. در همه این تصمیم ها، متخصصان روانشناسی تبلیغات تحقیقاتی انجام می دهند و دانش خود را برای تاثیرگذاری بیشتر بازاریابی ارائه می کنند. آنها این فاکتور ها را در نظر می گیرند:

ویژگی های تبلیغ: کدام رنگ ها، تایپوگرافی و تصاویر باید استفاده شوند.

تکرار: تعداد دفعاتی که باید تبلیغ را ارائه و منتشر کنند. با وجود اینکه این روش یکی از قدیمی ترین استراتژی های موجود است، هنوز هم یکی از موثرترین ها به حساب می آید. فلسفه این روش چنین است که هر چه مصرف کنندگان، پیامی را بیشتر ببینند یا بشنوند، بیشتر در ذهن شان می ماند.

قیمت: قیمت کمتر صرفا به معنای فروش بیشتر نیست. در حالی که این موضوع یک فاکتور بسیار مهم است، متغیرهای دیگری نیز تاثیرگذار هستند.

کانال: تبلیغات در کجا منتشر می شوند (رادیو، تلویزیون، اینترنت و . . . ).

 

توضیحات بیشتر و دانلود