سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود پاورپوینت بررسی استراتژی بازاریابی مشتری مداری و مشتری مح

استراتژی بازاریابی مشتری مدار یا مشتری محوری

 

پاورپوینت استراتژی بازاریابی مشتری مدار با رویکرد ایجاد ارزش برای مشتریان هدف

 

دید کلی؛

فایل استراتژی بازاریابی مشتری مدار (مشتری محوری در بازاریابی) با رویکرد ایجاد ارزش برای مشتریان هدف، در 182 اسلایدهای پاورپوینت به صورت جامع و کامل با فرمت pdf آماده شده است.

استراتژی بازاریابی مشتری محور

در فایل استراتژی بازاریابی مشتری مدار ، مطالب ارزشمند در زمینه مشتری محوری در بازاریابی، شناخت بازار و توسعه راهبردهای بازاریابی، بخش بندی بازارها و مشتریان از دیدگاه های صاحب نظر بازاریابی با 182 اسلاید ویژه ارائه می گردد و می تواند برای مدیران کلیه کسب و کارها و سازمان های تولیدی و خدماتی، همچنین دانشجویان کلیه رشته ها و کارمندان محترم در کلیه صنوف و کلیه عزیزانی که راهبردهای بازاریابی را ارزشمند می دانند؛ مورد استفاده قرار گیرد.

 

توضیحات بیشتر و دانلود

 

 پاورپوینت استراتژی بازاریابی مشتری مدار | مشتری محوری در بازاریابی

 

توضیحات فایل استراتژی بازاریابی مشتری مدار

مشتری مداری در بازاریابی

رشد و توسعه شرکت­ها در گرو شناخته شدن آنها در میان مشتریان و همچنین میزان توانایی آنها در گسترش بازارهای هدفشان می­باشد. امروزه دیگر منافع و مزایای بیشمار بازاریابی برای هیچ شرکتی که قصد پیشرفت دارد، پوشیده نیست. بطوری که رهبران شرکت­ های بزرگ در سراسر دنیا به این نتیجه­ رسیده ­اند که برای پیشرفت مستمر و حضور پایدار در بازارهای رقابتی امروزی باید فعالیت­ های بازاریابی را جزو اولویت­ های خود قرار دهند و همچنین لازم است تا بخشی از ظرفیت­­ ها و سرمایه­ های شرکت صرف بازاریابی شود.

در گذشته واژه بازاریابی تنها به معنی سنتی آن و به صورت تلاشی در راستای فروختن کالا یا خدمات به مشتری تعبیر می­شد. این در حالی است که در دنیای امروزی، اغلب مدل­ های موفق کسب و کار با محوریت مشتری شکل گرفته ­اند و لذا واژه بازاریابی مفهومی جدیدی به شکل تامین نیازهای مشتری به خود گرفته است. شرکت های امروزی با رقابت شدید و فزآیندهایی روبرو هستند و مطمئناً شرکتی پیروز این رقابت خواهد شد که بتواند به بهترین نحو ممکن، خواسته های مشتریان هدف را به بهترین شکل درک کند و منافع آنها را تامین کند.

در گزارش حاضر، ابتدا به طور مختصر به معرفی مفاهیم بازاریابی و همچنین بازاریابی مشتری­ محور پرداخته شده است و بعد از معرفی مراحل پیاده­ سازی بازاریابی مشتری­ محور، راهکارهایی برای شناخت، جذب و تعامل سازنده با مشتریان ارائه شده است.

بازاریابی (Marketing) چیست؟

بازاریابی (Marketing) عبارت است از یک استراتژی که توسط یک شرکت در جهت برقراری ارتباط با مشتری استفاده میشود. در حقیقت، عملیات بازاریابی موجب آگاهی بیشتر مشتری از ویژگیهای مختلف محصولات و به منظور جذب و جلب نظر وی به کالا یا خدمت نامبرده در بازار هدف میشود.

حال اگر بخواهیم به سراغ تعاریفی که انجمنهای بازاریابی از این کلمه ارائه دادهاند برویم، موسسه خبرگان بازاریابی آن را این چنین شرح می­دهد: “مدیریت فرآیند شناسایی، پیشبینی و تأمین نیازهای مشتری به شکلی سودآور”

انجمن بازاریابی آمریکا آخرین تعریف از بازاریابی در سال 2016 را اینگونه بیان می­کند:”بازاریابی، مجموعه ­ای از فعالیتها و فرآیندهای ایجاد، انتقال، ارسال و تبادل هر آنچه که برای مشتریان، ارباب رجوع، شرکای تجاری و در کل برای جامعه ارزشمند باشد، است. در واقع می­توان گفت که بازاریابی یکی از بخشهای کسب و کار است که تمرکز بر روی مشتریان فعلی و بالقوه را تضمین میکند.

تعاریفی دیگر از بازاریابی:

  • ایجاد رابطه بین مشتریان و محصولات است.
  • پیدا کردن فردی است که نیاز دارد شما را بشناسد، به شما علاقه داشته باشد و به شما اعتماد نماید.
  • دادن یک وعده بزرگ و ارائه چیزی بیشتر است.
  • کسب سود و حفظ مشتریان فوق العاده است.
  • فرایند ایجاد علاقه در مشتری نسبت به محصولات و خدمات شرکت است.
  • فرآیند پیش بینی، مدیریت، رضایت از محصولات مورد تقاضا، خدمات و ایدههاست.
  • فرآیندی به منظور ایجاد فروش اضافی است.
  • فرآیندی به منظور ایجاد و حفظ فروش بیشتر است.

بازاریابی در حقیقت به عنوان یک فعالیت مدیریتی اجتماعی تعریف میشود و در آن افراد و گروهها از طریق تولید و مبادله کالا با یگدیگر به امر تامین نیازها و خواستههای خود اقدام میکنند. فروش جزء کوچکی از مجموعه عظیم بازاریابی است و در واقع فروش فقط یکی از چندین و نه مهمترین وظایف بازاریابی به شمار میرود.

بازاریابی موفق خواهد بود که در تشخیص نیازهای مشتری، تولید کالا و ارائه خدمات مطلوب، قیمت گذاری، توزیع و تبلیغات موفق عمل کند و خواهد توانست محصول خود را به فروش برساند. پیتر دراکر متفکر صاحب نام رشته مدیریت میگوید: هدف بازاریابی افزایش فروش است. در واقع هدف، شناختن و درک مشتری به نحوی است که کالا یا خدمت ارائه شده دقیقاً متناسب با نیازهای وی باشد و خود، خود را به فروش برساند.

بازاریابی مشتری محور چیست؟

طبق توضیحات ارائه شده، فرآیند بازاریابی با یک ایده و یا یک محصول جدید و نوآورانه آغاز نمیشود. بلکه نقطه آغاز بازاریابی، مشتری است، همان افرادی که سبب موفقیت و پویایی کسب و کار میگردند. فرآیند بازاریابی دقیقاً از جایی شروع میشود که مشتری وارد چرخهی کسب و کار میشود، نه زمانی که محصول آماده فروش است.در حقیقت، مشتری محصولی را که توسط شما عرضه میشود خریداری نمیکند، بلکه ارزش ایجاد شده توسط کالا یا خدمات را خریداری مینماید.

 

توضیحات بیشتر و دانلود