سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود (اسلاید) پاورپوینت درب و پنجره چوبی در معماری

پاورپوینت درب و پنجره چوبی در ساختمان

 

دید کلی؛

در این مطلب از وبسایت فایل مس به ارائه پاورپوینت درب و پنجره چوبی در معماری می پردازیم که در قالب 55 اسلاید زیبا، جامع، با کیفیت و با فرمت pptx آماده شده است، همچنین این فایل قابل ویرایش بوده تا دوستان و عزیزانی که به اطلاعات این فایل نیازمندند به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند، پس تا آخر این مقاله با ما همرا باشید.

 

مشخصات فایل :

تعداد صفحات فایل:      55 اسلاید

فرمت فایل اصلی:        پاورپوینت (ppt)

فرمت فایل دانلودی:     فشرده (zip-winrar)

حجم در حالت فشرده:  1.08 مگابایت

دسته بندی:               پاورپوینت آماده معماری

 

 

بخشی از متن پاورپوینت درب و پنجره چوبی

مقدمه

طبیعى است که هر بنا در پایان کار ساختمان، نیاز به در و پنجره دارد. شاید کهن‌ترین مدارک و نمونه‌هاى در و پنجره در معمارى ایران را بتوان در نقش قلعه‌هاى مادى در آثار دور شاروقین یافت، که در همه? آنها دروازه‌هایى قرار دارد که داراى دولته است که به احتمال زیاد از چوب ساخته و روى آن آهن‌کوب مى‌شده است.

بر روى جام‌هاى ساسانى نقش چند بنا که بعضى از آنها به معبد و بعضى دیگر به دژ مى‌ماند نظیر دروازه‌هاى مادى را مى‌بینیم. با این تفاوت که لنگه‌هاى آن تبدیل به مستطیل شده و هلالى و نالى بالاى آن با نقش خورشید پر شده است. این قسمت در کلیه? ادوار معمارى ایرانى تقریباً معمول بوده است. چنان‌که هنوز هم هلالى بالاى در و پنجره را خورشیدى مى‌گویند. از دوره? هخامنشیان و ساسانیان، در و پنجره‌اى باقى نمانده است، تنها چیزى که مى‌دانیم این است که شاهان هخامنشى علاوه بر چوب سرو و کاج که براى پوشش مناسب بوده، چوب‌هاى سخت‌ دیگرى را از راه‌هاى دور مى‌آورده‌اند که به احتمال قوى به مصرف در و پنجره مى‌رسیده است. حتى زر و سیم، عاج و مصالح تزئینى دیگر هم در آرایش در و پنجره مصرف زیاد داشته است.

انواع پنجره

 

معمول ‌ترین شکل پنجره، نوع دو لنگه? آن است. البته پنجره‌هاى کوچک را به صورت یک لته نیز مى‌ساخته‌اند. هر لته که غالباً روى پاشنه‌اى کوچک مى‌چرخید به قطعه‌هایى تقسیم مى‌شد. لنگه‌هاى پنجره غالباً به سمت درون فضاى ساخته شده باز مى‌شد.


 

توضیحات بیشتر و دانلود